Arbetslivssamverkan - stöd, jobb och praktik

Ta hjälp av vår karriärinformation

Du som är student vid Lunds universitet kan få karriärstöd. Det finns karriärcentrum vid de flesta fakulteterna och även arbetslivssamverkan centralt på universitetet.

Karriärverksamheter på fakulteterna

Karriärvägledning och karriärverksamheter finns på de flesta fakulteter och de är till för dig som student. Du hittar information på deras respektive hemsida och du är välkommen att kontakta dem.

Prenumerera på e-nyhetsbrevet Karriärtankar

E-nyhetsbrevet Karriärtankar skickas ut tre till fyra gånger per termin och finns till för dig som är student eller nyutexaminerad. Karriärtankar innehåller information om aktuella karriärevenemang, konkreta tips på hur du kan stärka dina chanser på arbetsmarknaden och karriärinspiration i form av student- och alumnporträtt.

Registrera dig som prenumerant på Karriärtankar.

Lunds universitets jobb- och karriärportal

På universitetets jobb- och karriärportal Career Hub, kan du registrera dig och få tillgång till jobb, ex-jobb, praktik- och traineeplatser både i Sverige och internationellt.

Logga in på Career Hub med ditt studentkonto

Seminarier

Lunds universitet erbjuder löpande olika seminarier, på temat karriär, som du är välkommen att besöka.

På universitetets jobb- och karriärportal Career Hub hittar du kommande evenemang.

VentureLab – för dig som vill utveckla en idé

VentureLab coachar och inspirerar studenter och nyexaminerade som är intresserade av entreprenörskap, innovation och att utveckla egna idéer till företag, projekt eller organisationer. Hör gärna av dig till dem.

Kontaktuppgifter hittar du på Venturelabs hemsida

Arbetslivssamverkan
career [at] er [dot] lu [dot] se (career[at]er[dot]lu[dot]se)

Projektledare, Arbetslivssamverkan