Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Vanliga frågor Alumnnätverket

Vem kan bli medlem i Lunds universitet Alumnnätverk?


Alla som har studerat, forskat eller arbetat vid Lunds universitet är välkomna att bli medlemmar i Alumnnätverket.

Hur gör jag för att bli medlem i Alumnnätverket?

 

1.  Du registrerar din e-postadress (Obs! Använd inte din studentadress) i Alumnnätverket via länken nedan.
Länk till Alumnnätverket


2.  När du har registrerat din e-postadress får du en verifieringslänk skickat till din e-postadress. När du klickar på verifieringslänken kommer du att kunna fylla i dina personliga uppgifter. Bland annat kommer du att få fylla i ditt personnummer för att vi ska kunna koppla din medlemssida till dina studieuppgifter. Om du saknar svenskt personnummer fyller du i ditt födelsedatum. 


3.  Klicka på knappen ”Registrera”.
Vänligen notera att ditt medlemskap inte är registrerat förrän du har fått ett bekräftelsemail som bekräftar att ditt medlemskap har godkänts.

Kostar medlemskapet något?


Nej, ditt medlemskap i Alumnnätverket är helt kostnadsfritt.

Hur loggar jag in på min alumnsida?


1.  Du loggar in på din medlemssida i Alumnnätverkets system genom att klicka på länken nedan.
Länk till Alumnnätverket

2.  Fyll i din e-postadress och klicka på knappen ”fortsätt”. En verifieringslänk skickas till den angivna e-postadressen och när du klickar på denna länk loggas du automatiskt in. (Om du använder en annan e-postadress än den som är sparad i din profil kommer du att behöver fylla i ditt namn och personnummer så att vi kan synkronisera dina uppgifter.)

Eller om du har ett Facebook-konto går det även bra att logga in genom att klicka på knappen ”Fortsätt med Facebook” och följa instruktionerna. Logga in i Alumnnätverket via länken nedan.
Länk till Alumnnätverket

Varför måste jag klicka på en verifieringslänk när jag ska logga in med e-post?


Genom att använda sig av kombinationen e-post och verifieringslänk behöver man inte komma ihåg lösenord och användarnamn vilket är ett mer användarvänligt alternativ. Det enda du behöver komma ihåg är din egen e-postadress!

Finns det flera olika Alumnsystem (CRM) vid Lunds universitet?


Nej, det finns bara ett universitetsgemensamt CRM-system för alumnverksamhet. Däremot har de flesta fakulteter, institutioner och program egen information på sina webbplatser om sin alumnverksamhet och kan bjuda in till egna alumnevenemang. 

Hur lagras mina personuppgifter i Alumnnätverkets system (CRM)?


Dina personuppgifter lagras i ett så kallat CRM-system. Systemet är endast tillgängligt för specifika administratörer vid Lunds universitet och alla uppgifter om dig och ditt medlemskap är endast synligt för systemadministratörer vid Lunds universitet. Klicka på länken nedan för att ta del av de allmänna villkoren med information om hur vi hanterar dina personuppgifter i Alumnnätverkets CRM-system. 
Länk till allmänna villkor

Vad betyder CRM-system?


CRM betyder ”Customer Relationship Management”. Detta system möjliggör för universitetet att kunna hålla kontakten med Lunds universitets registrerade alumner. Informationen som alumnen anger i systemet är idag bara tillgängligt för administratörer vid Lunds universitet och är lösenordskyddat.

Vad är Lundensaren?


Lundensaren är Alumnnätverkets nyhetsbrev som skickas ut via e-post cirka fyra till sex gånger per år. Du kan läsa tidigare utgåvor av Lundensaren på Alumnnätverkets webbsida.
Nyhetsbrev för alumner

Jag får alla era utskick på engelska men skulle vilja ha dem på svenska. Hur kan jag ändra detta?


Utskicken baseras på vilken språkpreferens du angav när du registrerade dig i Alumnnätverket. Logga in i på din alumnsida och ange dina språkpreferenser. Logga in via länken nedan.
Länk till Alumnnätverket

Jag bor numera utomlands men får bara inbjudningar till evenemang i Sverige. Hur kan man lösa detta?


Vilka evenemangsinbjudningar du får baseras på den adress du har uppgivit på din alumnsida. Logga in i på din alumnsida via länken nedan och uppdatera dina uppgifter med ny och aktuell hemadress.
Länk till Alumnnätverket

Jag vill inte få fler utskick från Alumnnätverket. Hur gör jag?


Alumnnätverket gör olika typer av utskick men främst skickas inbjudningar till alumnevenemang och e-nyhetsbrevet Lundensaren. Om du vill avregistrera dig från något eller alla utskick kan du skicka en e-post till oss så hjälper vi dig! E-postadressen hittar du här nedan.
info [at] alumni [dot] lu [dot] se (subject: Utskick) (E-postadress till Alumnkontoret ) 
 

Jag vill avsluta mitt medlemskap i Alumnnätverket. Hur gör jag?


Det är tråkigt att höra att du vill lämna Alumnnätverket! För att avsluta medlemskapet kan du skicka e-post till Alumnkontoret via e-postadressen här nedan.
info [at] alumni [dot] lu [dot] se (E-postadress till Alumnkontoret)

Om du är alumn från LTH går det även bra att kontakta LTH via e-postadressen här nedan.
alumni [at] lth [dot] lu [dot] se (E-postadress till LTH)

Sidansvarig:

Kontaktinformation

Karen Paulson
Projektledare Alumnkontoret
karen [dot] paulson [at] er [dot] lu [dot] se
Telefon: 0727-162 266

Gunilla Carlecrantz
Projektledare Alumnkontoret
gunilla [dot] carlecrantz [at] er [dot] lu [dot] se
Telefon: 0703 - 893 435

Maria Johansson (föräldraledig)
Projektledare Alumnkontoret

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu [dot] se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen