Lunds universitets forskare svarar på frågor om coronavaccinen

Se live-inspelning där Farshid Jalalvand, expert inom bakteriologi och vaccinutveckling och Jonas Björk, professor i epidemiologi, svarar på frågor om de kommande coronavaccinen.

Just nu håller vaccineringen mot corona på att komma igång i flera länder, bland annat Storbritannien och USA. Snart är det även på väg till Sverige.

Många undrar vad det är för ett slags vaccin, vilka risker det finns med att vaccinera sig och också hur bra det kan tänkas skydda oss. Och så självklart om vaccinet gör det möjligt för oss att slippa pandemin och börja återgå till ett normalt liv.

I en live-sändning på Lunds universitets Facebook-sida svarade Farshid Jalalvand och Jonas Björk på frågor om vaccinen som kommit in från personer runt om i Sverige.

Inspelningen startar vid 2.20!