Ekonomihögskolan en av Europas bästa handelshögskolor enligt Financial Times

Detaljbild av fasaden till Ekonomicentrum i Lund. Skymtar gör lite himmel och bokstäverna "Economic". Innehåller även text i bild, texten lyder: "FT, Financial Times. European Business Schools, ranking 2020."

För första gången når Ekonomihögskolan vid Lunds universitet in på listan ”Financial Times European Business Schools 2020 ranking”. I tuff konkurrens rankas nu skolan som nummer 75 i Europa.

Måndagen den 7 december riktade tidningen Financial Times (FT) återigen strålkastarna mot de europeiska handelshögskolorna. Ekonomihögskolan i Lund har två magisterprogram som nyligen rankats av FT, och nu har hela skolan jämförts med konkurrenterna – med mycket fina resultat.

– Det här är goda nyheter i slutet av ett år som har testat oss alla i vår förmåga att vara både flexibla och uthålliga. Financial Times rankning blir ett perfekt tillskott till de andra rankningar som vår fakultet redan har. Att vara bland de 100 bästa handelshögskolorna i Europa är ingen liten bedrift. Jag vill verkligen ge en stor eloge till våra lärare och begåvade studenter och alumner som gör det här möjligt, säger Kristina Eneroth, prorektor på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet.

Läs hela artikeln på Ekonomihögskolans webbplats

Kristina Eneroth
Prorektor, Ekonomihögskolan, Lunds universitet
kristina [dot] eneroth [at] ehl [dot] lu [dot] se (kristina[dot]eneroth[at]ehl[dot]lu[dot]se)