- Nå ut internationellt.
Forskare som skriver på The Conversation ökar sina chanser att nå ut brett internationellt. Artikeln behöver inte handla om nya upptäckter, det kan lika gärna vara till exempel ett fenomen som forskaren vill uppmärksamma. - Ta makten över din kommunikation.
The Conversation kompletterar universitetets övriga kommunikationskanaler. Du pitchar själv din idé till The Conversation och sätter dig i förarsätet för din forskningskommunikation. - Smidigt och lärorikt.
The Conversation är en seriös aktör och forskare får den hjälp de behöver. När man har pitchat sin idé blir man kontaktad av en redaktör som hjälper till under hela processen. Vissa kanske bara behöver hjälp med att spetsa till ingressen och rubriken medan andra behöver mer hjälp. - Bli bekräftad som forskare.
Allt går inte alltid på räls för forskare, men får man uppmärksamhet för sin forskning fungerar det som en motivationshöjare när det stundtals är motigt. Alla artiklar på The Conversation blir inte megasuccéer, men att skriva en populärvetenskaplig artikel är kul och utvecklande. - Nyttigt på flera sätt.
Att kunna uttrycka sig enkelt och lättbegripligt är användbart i olika sammanhang, till exempel i undervisningen. Dessutom kan chanserna att få anslag öka om man i ansökan kan formulera sig populärvetenskapligt. Att skriva i The Conversation främjar kreativiteten.
Fotnot: Information om The Conversation finns på Medarbetarwebben.