Studentportalen

Studentportalen är en IT-tjänst där du som student själv kan utföra flera studieadministrativa rutiner. Du loggar in i Studentportalen med ditt studentkonto.

I Studentportalen kan du bland annat göra följande:

  • registrera dig på kurs eller program du är antagen till
  • lämna återbud till plats du är antagen till
  • anmäla tidigt avbrott på kurs
  • anmäla dig till tentor
  • skriva ut studieintyg
  • ansöka om examen

Logga in

För att logga in i Studentportalen behöver du ett studentkonto.

Läs mer om studentkontot

Logga in på Studentportalen

Vi behöver ha vissa personuppgifter om dig

För att ge dig tillgång till Studentportalen behöver vi ha viss information om dig. De nödvändiga personuppgifter såsom namn, adress och telefon hämtas från din ansökan på Antagning.se.

Eventuella förändringar i namn och folkbokföringsadress uppdateras veckovis från Skatteverket.

Genom att använda dig av en viss tjänst på webbplatsen ger du också ditt samtycke till behandling av nödvändiga personuppgifter för ändamålet.

Du kan kontrollera uppgifterna och göra ändringar i Studentportalen genom att klicka på Ladok och sedan på Mina uppgifter.

Läs om hur Lunds universitet behandlar dina personuppgifter

 

Kontaktinformation

LU Servicedesk
servicedesk [at] lu [dot] se
Telefon 046-222 90 00

Driftinformation
www.support.lu.se

Öppettider:
Måndag–fredag 08.00–17.00