Examen enligt äldre examensordning

Om du var klar med din utbildning före 1 juli 2007 kan du ansöka om examen enligt 1993 års examensordning. Du ansöker genom att fylla i nedanstående blankett och skickar den till examensavdelningen.

Blankett för ansökan om examensbevis på grund- och avancerad nivå (PDF 117 kB, ny flik)

För dig som påbörjat dina studier före 1 juli 2007 och har slutfört dem efter det datumet, upphörde möjligheten att ta ut examen enligt 1993 års examensordning den 1 juli 2015. Du kan dock prövas för en examen enligt 2007 års examensordning. Observera att vissa examina/huvudämnen endast finns enligt 1993 års examensordning.

Om du har påbörjat utbildning som kan leda fram till en examen som är behörighetsgivande för legitimation som lärare, har du rätt att slutföra utbildningen och ansöka om examen till och med den 30 juni 2030. Var du ska ansöka om din examen beror på när du avslutade utbildningen. Lärarhögskolan hörde till Lunds universitet till och med den 30 juni 1998, sedan gick den över till Malmö högskola, numera Malmö universitet. Om du avslutat din utbildning vid Lärarhögskolan senast den 30 juni 1998 ska du därför ansöka om din examen vid Lunds universitet. Om du avslutat din utbildning vid Lärarhögskolan efter detta datum ska du ansöka om din examen vid Malmö universitet istället.

Examina och huvudområden enligt 1993 års examensordning

Följande examina utfärdas enligt 1993 års examensordning (omfattningen anges här i form av poäng, där 1 poäng motsvarar 1,5 högskolepoäng). Dokumenten öppnas i ny flik.

Dessa huvudämnen kan ingå i examen:

Huvudämnen i examina enligt 1993 års examensordning (PDF 181 kB)

Examensavdelningen

examen [at] stu [dot] lu [dot] se

Måndagar kl. 9.00–10.00
Tisdagar kl. 14.00–15.00
Torsdagar kl. 9.00–10.00

Vi har ingen telefontid under påskveckan (vecka 13).

Besöksadress:
Sektionen Student och utbildning
Genetikhuset,
Sölvegatan 29 B, Lund

Vänligen kontakta oss på e-post eller telefon för bokning av möte.

Karta på google.se

Postadress:
Examensavdelningen
Lunds universitet
221 00 Lund

Ansök om examen från LTH
Ansök om examen från Medicinska fakulteten