Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Företagsekonomi:Varumärken och varumärkesarbete i en dynamisk värld

Kurs 7.5 högskolepoäng

Beskrivning

Brands and branding have an extensive influence on, and entail large consequences for, today’s marketers, consumers and society as a whole.

 

This course provides knowledge of three major perspectives on brands and branding. During the course, the students will develop their analytical skills and ability to use key concepts, models and theories, both orally in case discussions and in written papers. The students will also learn how to practically apply the theoretical knowledge in solving real business problems. Additionally, the students will develop reflexivity – a competence sought by most employers and an essential skill of reflexive practitioners.

 

The course consists of three key theoretical modules, consisting of three sub-topics each, as well as practical, literature-based seminars:

Module 1 – Brand Management Perspective

  • Brand orientation
  • Corporate brand identity and image
  • Brand equity
     

Module 2 – Consumer Perspective

  • Cultural branding
  • Consumer-brand relationships
  • Collective consumer-brand phenomena
     

Module 3 – Critical Perspective

  • Brand co-creation
  • Brand madness
  • Practical guide to brands
     

The course is given in English.


Read more about the course in the course syllabus.

 

Interview with course director Veronika Tarnovskaya on her research on the rebranding failure of GAP: https://fek.lu.se/en/news/corporate-rebranding-gone-wrong-the-gap-logo-…

Stängd för anmälan

Alla utbildningstillfällen

Kontakt

Företagsekonomiska institutionen

Besöksadress
Tycho Brahes väg 1, 223 63 Lund

Postadress
Box 7080, 220 07 Lund

https://www.ehl.lu.se/organisation/foretagsekonomiska-institutionen

Pernilla Honoré

Studievägledare

pernilla [dot] honore [at] fek [dot] lu [dot] se

Igor Plicanic

Studievägledare

igor [dot] plicanic [at] fek [dot] lu [dot] se

Behörighet & urval

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt 60 hp Företagsekonomi på grundnivå.

Urval

Platserna fördelas enligt följande: Betyg 20%, Högskoleprov 10% och antal tidigare högskolepoäng vid sista anmälningsdag (upp till 165) 70%.

Anmälan & antagning

Start Vårterminen 2024

Dagtid Lund, deltid 50%

På engelska

Studieperiod

20 mars 2024 - 2 juni 2024

Ansökan

Stängd för anmälan

UrvalsgrupperVT 2024
Gymnasiebetyg utan komplettering (BI)*
Gymnasiebetyg med komplettering (BII)-
Högskoleprovet (HP)*

Totalt antal antagna

Vårterminen 2024 - 14 st

- (streck) = ingen antagen i gruppen
* (stjärna) = alla antagna i gruppen

Tabellen visar lägsta meritkrav/poäng på högskoleprovet som krävdes för aktuell termin. Siffrorna varierar beroende på bland annat antal sökande och antal platser. Läs mer om antagningspoäng.

Anmäl dig via antagning.se

Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.

Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor

Antagning.se


Sen anmälan

Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.

Läs mer om sen anmälan här

Gör en sen anmälan på Antagning.se

Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES

Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/

Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Företagsekonomi:Varumärken och varumärkesarbete i en dynamisk värld är 12 500 SEK.