Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Business Administration: Global Strategic Marketing

Kurs 7.5 högskolepoäng

Beskrivning

This course provides an in-depth study of the nature and determinants of the behavior of organizations in relation to their marketing activities in a global environment. The purpose of this course is to provide a comprehensive understanding of the cultural, social, legal, political and strategic dimensions of the global marketplace. Using the "strategy tripod" -- analyzing strategy from the industry-, institution- and resource-based views - students will also explore what determines the success or failure of firms around the globe. The dicussions will focus on subject areas such as attitudes, perceptions, preferences and buyer/seller behavior in a blobal marketplace. In addition, this course inverstigates various promotional tools used in the communication mix, such as advertising, sales promotion and publicity, to sell products and services. Concepts include: advertising planning processes, determining advertising and promotional goals and objectives, control and evaluation of advertising and promotional programs, and regulatory issues.

Öppen för anmälan

Alla utbildningstillfällen

Kontakt

Företagsekonomiska institutionen

Besöksadress
Tycho Brahes väg 1, 223 63 Lund

Postadress
Box 7080, 220 07 Lund

https://www.ehl.lu.se/organisation/foretagsekonomiska-institutionen

Pernilla Honoré

Studievägledare

pernilla [dot] honore [at] fek [dot] lu [dot] se

Igor Plicanic

Studievägledare

igor [dot] plicanic [at] fek [dot] lu [dot] se

Behörighet & urval

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt Företagsekonomi 30 hp på grundnivå.

Urval

Platserna fördelas enligt följande: Betyg 34%, Högskoleprov 34% och antal tidigare högskolepoäng vid sista anmälningsdag (upp till 165) 32%.

Anmälan & antagning

Start Vårterminen 2024

Dagtid Lund, deltid 50%

På engelska

Studieperiod

15 januari 2024 - 19 mars 2024

Ansökan

Stängd för anmälan

UrvalsgrupperVT 2024
Gymnasiebetyg utan komplettering (BI)20,52
Gymnasiebetyg med komplettering (BII)-
Folkhögskolebetyg (BF)-
Högskoleprovet (HP)1,00

Totalt antal antagna

Vårterminen 2024 - 15 st

- (streck) = ingen antagen i gruppen
* (stjärna) = alla antagna i gruppen

Tabellen visar lägsta meritkrav/poäng på högskoleprovet som krävdes för aktuell termin. Siffrorna varierar beroende på bland annat antal sökande och antal platser. Läs mer om antagningspoäng.

Start Höstterminen 2024

Dagtid Lund, deltid 50%

På engelska

Studieperiod

2 september 2024 - 31 oktober 2024

Ansökan

Sista ansökningsdag 2024-04-15

Anmäl dig via antagning.se

Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.

Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor

Antagning.se


Sen anmälan

Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.

Läs mer om sen anmälan här

Gör en sen anmälan på Antagning.se

Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES

Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/

Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Business Administration: Global Strategic Marketing är 15 000 SEK.