Välbehövligt skyddsmaterial samlas ihop åt sjukhusen

bild på utrustning

Universitetet samlar ihop skyddsmaterial och desinfektionsmedel till Skånes universitetssjukhus.

De senaste dagarna har våra kollegor febrilt plockat ihop och förpackat skyddsmaterial som sjukhusen nu är i stort behov av. Flera lådor med utrustning så som skyddshandskar, masker, desinfektionsmedel och mycket mer från Medicinska och Naturvetenskapliga fakulteten samt LTH har skickats till Skånes universitetssjukhus. Självklart fortsätter leveranserna under de kommande dagarna!

En del av dagens leverans av skyddsutrustning och desinfektion från Lunds universitets olika verksamheter till Skånes universitetssjukhus.

Skyddsmaterial på väg till sjukhuset.