Om du väntar på e-post som inte har kommit fram, kontakta din institution, expedition eller motsvarande via telefon eller via en e-postadress som inte har koppling till Microsoft. Om du är student rekommenderar vi att du använder din studentmejl.
Kontrollera också att mejlen inte hamnat i din inkorg för skräppost eller spam. Om du hittar e-post från universitetet bland din skräppost kan du markera avsändaren som säker eller betrodd.
Problemet ligger inte hos Lunds universitet och liknande problem har rapporterats från flera andra universitet. Vi jobbar på att lösa det hela.
Mer information från Lunds universitets servicedesk
Det finns inte någon konsekvens i e-postproblemen utan viss e-post ”försvinner” på vägen utan att universitetet får någon indikation på att något ska vara fel. De flesta mejl verkar ändå komma fram, men hamnar ofta i mottagarens skräpkorg.
Problemet vi har nu är inte i närheten lika omfattande som somras. Servicedesk har bara fått in ett fåtal ärenden från studenter som inte fått mejl från Lunds universitet inför terminsstarten. I en del fall har studenten inte kontrollerat om mejlet hamnat i skräpkorgen.
Uppdatering i april 2018
Ingen har nu rapporterat problem med e-post på en dryg månad. Problemet anses löst för tillfället.