Lunds universitet ställer in Öppet hus i Lund – men öppnar digitalt

Lunds universitet kommer inte att genomföra Öppet hus på plats i Lund den 14 mars i år. I stället kommer universitetet att ge informationen om studier och utbildning på annat sätt via digitala kanaler.

– Flera utställare har avbokat och personer hör av sig för att de är tveksamma till att komma med anledning av corona. Vi ser därför inte att vi kan hålla tillräckligt hög kvalitet på dagen och väljer istället att ersätta det fysiska mötet med digital information, säger förvaltningschef Susanne Kristensson.

Öppet hus vänder sig till personer som funderar på att studera vid Lunds universitet. Där ges information om utbildning, studier, boende och studentliv vid Lunds universitet.

Evenemanget brukar locka runt 1800 besökare från Danmark och stora delar av Sverige samt ett tiotal utställare. Evenemanget var planerat till den 14 mars.

– Vi kommer att ge den information som besökare kan få på Öppet hus så långt det är möjligt via digitala lösningar och besked om när och hur kommer så fort som möjligt på Lunds universitets webb och i andra kanaler, säger Susanne Kristensson.

För frågor om Öppet hus, gå till https://www.lu.se/studera/valja-studier/traffa-oss/oppet-hus-vid-lunds-universitet-ar-installt där det även finns kontaktuppgifter till ansvarig arrangör.

Frågor från media hänvisas i första hand till corona [at] bygg [dot] lu [dot] se eller till pressansvarig Anna Johansson (skicka sms) tel: 0709-525251

Frågor från media hänvisas i första hand till corona@bygg.lu.se eller till pressansvarig Anna Johansson (skicka sms) tel: 0709-525251