Demo Day: Kan du rappa dig till bättre självkänsla?

Det undersöker just nu studenterna bakom FLOW, som är en av tolv idéer skapade av årets entreprenörskapsstudenter. Under året har de utvecklat sina egna innovativa affärsidéer vilka nu presenteras under årets Demo Day den 5 april på Ideon Agora i Lund.

Studentmässan Demo Day består av studenter från magisterprogrammet i Entreprenörskap och Innovation vid Sten K. Johnson Centre for Entrepreneurship vid Lunds universitet. 12 team från inriktningen New Venture Creation visar upp sina innovativa affärsidéer under en dag.

Årets utställare kommer att presentera företagsidéer med en stor bredd:

• FLOW – Kortspel för att stärka ungas självkänsla genom musikimprovisation och rap
  • SMAQS – Smart system för att öka luftkvaliteten på kontor
  • PURA – Kombutcha-te på nytt sätt
  • Box’d Fruits – Tjänst för att minska spillet av frukt och grönsaker
  • NOBII – Leverantör av arbetshälsohantering på arbetsplatsen
  • Skandi Drinks – En skandinavisk variant på shandy
  • Contained Design – Upplev framtidens boende genom VR
  • ORGIN – Marknadsföringsbyrå riktad till mindre butiker
  • Connectify – Tjänst för att ändra dina kontaktuppgifter online snabbt, enkelt och effektivt
  • My World – Karttjänst som får dig att utforska och inspireras
  • HeroSight – Första hjälpen-utbildning genom AR

Plats: Ideon Agora, Scheelevägen 15, Lund
Tid: fredagen 5 april kl. 10-14

Fri entré och öppet för alla!

Vad händer sen med studenterna?
Det internationella magisterprogrammet har funnits i 11 år. 41 % av New Venture-studenterna stannar i Sverige efter sin examen och 36 % fortsätter med sin affärsidé som utvecklades under programmet.

”Vårt magisterprogram har utvecklats till att bli Sveriges mest attraktiva utbildning inom entreprenörskap och innovation vilket är mycket glädjande. Att majoriteten av alumnerna fortsätter att vidareutveckla sitt entreprenörskap inom såväl existerande organisationer såsom i nya organisationer är ett gott bevis på att vår utbildning skapar värde”, säger Diamanto Politis, ansvarig för magisterprogrammet i entreprenörskap och innovation vid Sten K. Johnson Centre for Entrepreneurship.

För mer information om Demo Day, tillgång till bildmaterial eller andra frågor, kontakta:
Lottie Olsson Norrsén, ansvarig för externa relationer vid Sten K. Johnson Centre for Entrepreneurship, lottie [dot] norrsen [at] fek [dot] lu [dot] se (lottie[dot]norrsen[at]fek[dot]lu[dot]se), 070-424 83 21.

Länkar

Sten K. Johnson Centre for Entrepreneurship är en del av Ekonomihögkolan vid Lunds universitet. Centret arbetar inom tre huvudområden inom området entreprenörskap: utbildning, forskning och externa relationer. Sten K. Johnson Centre for Entrepreneurship grundades 2011 efter en generös donation från entreprenören Sten K. Johnson.